Her publiserer jeg egne artikler som har vært på trykk tidligere
+ noen av interjuene jeg har gitt i forskjellig sammenheng.
De er lagt inn på dato for første publisering.
Se høyre kolonne for artikler på engelsk og russisk

søndag 24. september 2023

Gøy å være med på noe i vekst

Fredrik Johan (20) innsatt som ungdomsarbeider i Frelsesarmeen: 
- Gøy å være med på noe i vekst



24.09.23 21:30
Markus Sundbø

Søndag kveld hadde Frelsesarmeen åpent møte. I dette møtet ble Fredrik Johan Aanstad Olsen innsatt som Frelsesarmeens første ungdomsarbeider.

Fredrik Johan Aanstad Olsen har etter en tid i militæret blitt ansatt som ungdomsarbeider hos Frelsesarmeen. Han forteller om at dette er første gangen dette blir gjort og at han gleder seg til å ta fatt på arbeidsoppgavene. Han trer inn i en 50% stilling, og vil jobbe hovedsakelig med de unge som er innom og involvert i Frelsesarmeen

- Jeg har lyst til å spre et budskap til unge mennesker om en Gud som elsker alle uansett. Jeg har følt meg veldig hjemme her, og kjenner at jeg kan komme som jeg er her.

Aanstad Olsen opplyser om at han har lyst til å få frem dette budskapet både ved hjelp av ord og handling.

Under innsettelsen tok Jostein Nielsen fra Frelsesarmeen ordet, og snakket litt om hvor mye de gledet seg til å få med Aanstad Olsen på laget. Deretter skulle Aanstad Olsen selv fortelle litt om seg selv og hvem han er.



Han starter med å si hvor takknemlig han er for sin kristne og fine oppvekst. Han hadde hørt andre snakke mer negativt om det at de var vokst opp i et kristen hjem, men for han var det flott å kunne vokse opp på den måten og han ville ikke hatt det på noen annen måte.

Videre hadde han gått på videregående i Grimstad. Der dukket det opp et stort ønske om å kunne tjene Jesus, og vise andre hvem han var. Avslutningsvis i talen forteller han om hvor takknemlig han er for å ha kommet til Frelsesarmeen, som han beskriver som et flott sted hvor de er veldig gode til å ta vare på folk.





Før han avsluttet helt, så hadde han to sanger som han fremførte. En av de var en sang han hadde oversatt, mens den andre var en han hadde skrevet selv og ble nylig ferdig med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar