Her publiserer jeg egne artikler som har vært på trykk tidligere
+ noen av interjuene jeg har gitt i forskjellig sammenheng.
De er lagt inn på dato for første publisering.
Se høyre kolonne for artikler på engelsk og russisk

lørdag 16. oktober 1993

Ikke skuffet

Skuffet? Nei, innerst inne er jeg heller litt glad for at det gikk som det gikk. Her i landet gir en nominasjon kanskje mer goodwill for Frelsesarmeen enn selve fredsprisen. Men for Frelsesarmeen er det uansett en ære å være blant favorittene. Nå kan vi både glede oss over fredsprosessen i Sør-Afrika, og forhåpentlig bli nominert neste år også.

Dette er reaksjonen fra kaptein Jostein Nielsen i Frelsesarmeens 1. Korps i Bergen etter at Nobels fredspris glapp for den kristne organisasjonen denne gangen også.

Nielsen og hans assistent Thormod Langeland innrømmet villig at de var virkelig spente i sekundene før avklaringen kom.
 — Hittil har vi registrert en økt giverglede takket være nominasjonen. Hadde Frelsesarmeen virkelig fått prisen, er jeg redd mange ville sagt at «når dere har fått så mye penger, trenger vel ikke Frelsesarmeen mitt bidrag lenger». Nå kan vi heller håpe på å bli nominert neste år også.
___________________________
TEKST: RUNE VALDERHAUG *
FOTO: MARITA AAREKOL
-----------------------------------------
* NB journalist og fotograf var på kontoret i Strømgaten da annonseringen fra Nobelkomiteen gikk på direkten på NRK. 
Publisert i Bergens Tidende 16. oktober 1993
Innlegget som PDF

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar