Her publiserer jeg egne artikler som har vært på trykk tidligere
+ noen av interjuene jeg har gitt i forskjellig sammenheng.
De er lagt inn på dato for første publisering.
Se høyre kolonne for artikler på engelsk og russisk

tirsdag 28. februar 1984

Seier i Akureyri

Gang på gang har det blitt sagt «Hvorfor ikke skrive litt i Krigsropet?», og jeg har bare kunnet svare: «Vi lager en årsrapport», for om vi skulle ha sendt rapport for hver gang noe spesielt har skjedd gjennom det siste året, så ville det ha blitt mye Akureyri i Krigsropet. 

Jeg skriver dette i kaffepausen på en eldrefest hvor ca. 100 mennesker er til stede, men det er ikke bare på den fronten at det skjer gledelige ting. 

For det første har vi fått be med mange for frelse, plukke «frukten av mange års såing og vanning». Dernest har vi hatt en rekke soldatinnvielser og overføringer. I alt har seks mennesker i 1983 funnet at det er som soldater i Frelsesarmeen de vil gjøre sin gudstjeneste. To spedbarn har vi fått lagt i Herrens hender, og da major Svend Bjørndal og frue var på besøk, hadde vi gleden av å innvie 12 juniorsoldater. 

Vi priser Herren, men Gud kan gjøre mer. Dette som jeg skriver er alt blitt historie, men Paulus minner oss om å glemme det som er bak, og strekke oss ut etter det som er foran. Kanskje du og jeg skulle bli litt mer opptatt av hva Gud kan gjøre for oss og vi for ham akkurat nå i øyeblikket. 
«Så sier Herren: Nå skaper jeg noe nytt. Det spirer allerede fram. Merker dere det ikke?» Jesaja 43:19 
Gud signe oss alle. 
Fram til seier! 

Jostein Nielsen 

-------------------------------------------
Publisert i Krigsropet # 8 1984
Reportasjen som PDF

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar